Kahve içmek kanser riski taşımıyor

Kahve içmek kanser riski taşımıyor

KAHVE İÇMEK KANSER YAPMIYOR

Çok fazla kahve, meşrubat ve gazlı içecekler içmenin kolon kanseri riskiyle ilişkisi olmadığı bulundu.

Harvard Halk Sağlığı Okulu’nda yapılan araştırmada, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki 13 çalışmanın sonuçlarını analiz eden araştırmacılar, şekerli, gazlı içeceklerin kolon kanseriyle bağlantılı olmadığını tespit ettiler.

Populergazete.com’un haberine göre önceki araştırmalar, kahve ve çayın kanser riskini düşürebildiğini, ancak diğer içeceklerin ise riski artırabildiğini belirtiyordu. Örneğin, antioksidanlar içeren çayın kanseri önlemeye yardımcı olurken, çayın kanseri ilerleten poliamin içerdiği de kaydediliyor. Şekerli meşrubatların ise kilo alımıyla, obeziteyle ve kolon kanseri için potansiyel risk faktörü olan diğer koşullarla bağlantılı olduğu belirtiliyor.

the Journal of the National Cancer Institute isimli tıp dergisinde yayınlanan araştırmada, 731 bin 441 katılımcı arasında, 5 bin 604 kişide kolon kanseri oluştu. Günde 8 fincandan fazla kahve içenlerde daha içenlere oranla daha fazla kanser gelişmediği belirlendi. Aynı şekilde, günde 500 gram şekerli ve gazlı içecek tüketenlerde de daha fazla kanser riski olmadığı saptandı.

Sizde Yorum yapın

*
Sizin bir script,virus ya da zararli bir yazilim olmadiginizi, asagidaki kodu dogru girerek yapacaginiz yorum ile anlamis olacagim. Guvenlik geregi yapilan bir uygulamadir. Girmeniz gereken kodun uzerine tiklayarak, kodlari sesli olarakda dinleyebilirsiniz. Bu resme tiklayarak harfleri sesli olarak dinleyebilirsiniz.
Guvenlik kodunu sesli dinle

Sohbet'e Giriş

Nickinizi yazınız
Şifrenizi yazınız (yoksa boş bırakınız.)
RuzgarFM.NeT Sohbet Odalarına Hoş Geldiniz. Sitemizde Keyifli Sohbet Edebilir Arkadaşlıklar Kurabilirsiniz. Sohbet Kurallarımıza Uymanızı Rica Eder KeyifLi SaatLer DiLeriz